2015年11月17日 星期二

當她只是要一個相框 我卻給她一座風車~I gave her a ..... while she just wanted a photo frame~



 
 
 
幾天沒寫新文章了,終於又到了分享快樂的時候了~
 
今天要分享的作品是今年年初幫好姐妹完成的相框
 
她在今年初辦婚禮前請我幫她做個相框,好讓她除了可以當婚禮擺飾外
 
還可以放在家裡欣賞
 
當時我想破頭都不知道該怎麼開始
 
因為我完全不能接受只是做很一般的相框…
 
於是,沒有靈感的我就先做了一個框
 
(對了,框裡的男主角叫奶油,他很喜歡陪我手作哦~)
 
Hello, everyone~ It's time to share another fun project with you!
I finished this project about 10 months ago.
A friend of mine got marry on February 2015.
She asked me to make a photo frame for her to display on the wedding.
At firt, I wasn't know where to begin...
Then I started to make these frames
(By the way, this is Butter.He likes to join me everytime when I'm crafting) 
 
 
後來又多做了幾個,邊做邊找感覺
 
I had no idea why I made these frames..
 
 
後來一共做了四個框
 
於是自己在桌上左拼右擺的
 
終於讓我拼出了一個自己想要的
 
做到了這裡,我才真正找到靈感
 
(都已經拼成這樣了,應該也不難猜啦)
 
But after I puted photos in the frames.
I soon knew what I could do! 
 
 
 
 
只要一有靈感,要完成它也並不難
 
只是常常要克服一些技術上的問題>_<
 
It was not difficult to complete this project when I got inspiration.
Though still had some technical problems needed to deal with...
But that's why I love about crafting.
 
 
但只要難題克服了,就會覺得很有成就感
 
就這樣,我的風車相框終於完成了~
 
老實說我自己做完後,其實很捨不得送出去…
 
但後來看到朋友驚喜的表情,真覺得一切都值得了
 
Challenge crafting skill makes crafting even more interesting.
Don't you think?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
我總共為朋友做了兩件作品
 
想看另一件作品的朋友們,千萬別錯過下一篇文章哦~^^
 
This is my "Windmill photo frame"
If you like my project, please leave your comments and subscribe to my blog~ 
I will share another wedding gift I made for my friend.
see you next time~
 
 

沒有留言:

張貼留言